Урок №27
Тема : Дивовижні перетворення
Мета уроку: продовжувати ознайомлювати учнів з
особливостями та властивостями музичної мови; розвивати емоційну сферу учнів,
уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики
та зацікавленість нею.
Матеріали та обладнання: фортепіано, ПК, проектор, екран, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Основні поняття: музичні перетворення
Ви мабуть звернули увагу, що вербові котики різні
за розміром. Вони маленькі і великі. А як називають у музиці звуки
маленькі та великі? Так, довгі та короткі. Давайте спробуємо їх
проплескати. На характер музики впливає не тільки ритм і темп, а й
музичний інструмент, який виконує музичний
твір.
Давайте спробуємо пофантазувати і придумати мелодію
для вербових котиків. Якою вона буде – веселою чи сумною, повільною чи швидкою, буде звучати в високих чи низьких звуках?
А на яких інструментах ви будете її виконувати?
Чарівні
перетворення в музиці залежать від багатьох елементів. Але найбільше вони
залежать від емоційного ставлення виконавця до твору. Завдяки казкам люди
втілювали свої фантазії про чарівні предмети, що допомагають здійснювати мрії,
про дивовижні перетворення реальних і нереальних істот. Музика, живопис і
мультиплікація також можуть здійснити незвичайні перетворення. Якщо до музики
додати нашу уяву, то вийдуть дивовижні перетворення!
Композиторка
Ольга Янушкевич написала чудову пісню про пухнастих весняних котиків. Вона
створить вам чудовий настрій.
V. ВОКАЛЬНО - ХОРОВА
РОБОТА
i
О.Янушкевич, М.Ясакова «Весняні котики»,
підручник (с.84)
Вивчення
пісні:
СЛУХАННЯ МУЗИКИ
i П.Чайковський, «Пролісок», з циклу
«Пори року».
Сьогодні ви познайомитесь із чудовим твором видатного російського
композитора Петра Чайковського. Перед слуханням
музики у вас буде завдання: у своїй уяві намалювати картину і дати назву
музичному твору.
Що
ви побачили?
Яку
картину намалювали?
Який
темп твору?
Яка
мелодія твору?
Який
настрій вона створює?
Як
би ви назвали цей твір?
Петро
Чайковський назвав свій твір - «Пролісок».
ЗАКРІПЛЕННЯ
ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складіть ритмічну схему вербовими
котиками та проплескайте її з друзями.
Який характер музичного твору «Пролісок»? Позначте
декілька відповідей.
Напишіть, якими засобами виразності створено яскраву
музичну картину?
Знайдіть лісові весняні квіти.
Відгадайте загадку та розмалюйте відповідь.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
Який характер пісні «Весняні котики»?
Які засоби музичної виразності використала композиторка?
Чи підходить назва «Пролісок» музичному твору?
Чи зміг Петро Чайковський музичною мовою «намалювати» цю
квітку?
Немає коментарів:
Дописати коментар