понеділок, 6 квітня 2020 р.

27 урок Тема уроку: Музика в мультиплікації

Урок № 27                                                                                              
Тема уроку: Музика в мультиплікації

Мета уроку:
Навчальна: ознайомити дітей з жанром кіномистецтва – мультиплікацією; надати доступні відомості про творчу діяльність людей, які створюють музику і мультфільми; про мультиплікацію як вид кіномистецтва; про історію кіностудії Волта Діснея та значення музики в мультиплікації; допомогти зрозуміти особливості сучасних музичних явищ; навчити розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів; навчити висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного та екранного мистецтва; навчити створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;
Розвиваюча: через емоційний зміст музики Поля Дюка вплинути на емоції та почуття учнів; формувати творчі здібності учнів.
Виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до емоційних хвилювань, які виражені в музичних творах; добитися розуміння ролі виконавця і слухача в музичному мистецтві; виховувати любов до мистецтв, інтерес та повагу до творчості митців.
Твори для слухання: Поль Дюк, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» з м/ф «Фантазія»
Хорове музикування: „Мультики" Сл. Н. Кулик, муз. А. Мігай
Використання засобів мультимедіа:
Відеоряд: М/ф «Фантазія» (кінокомпанія «Волт Дісней», 1940 р.); М/ф «Фантазія-2000» (кінокомпанія «Волт Дісней»,1999 р.);  Поль Дюк, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» (за баладою Гете) з мультфільму «Фантазія».
Додатковий матеріал: Поль Дюка, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» (симфонічний концерт); “Історія анімації” (фрагментарне використання)

 Вас зустріла незвичайна музика, які асоціації вона у вас викликала?
Так, ми вже мандрували стежками музики й живопису, телебачення, театру. Однак, напевно, для всіх людей, не зважаючи на вік, одним із найулюбленіших видів мистецтва є мультфільми!
Адже кожного разу мультиплікаційні фільми насправді здатні приховувати від нас несподівані чарівні таємниці і відкриття.
Не випадково Вас зустріла фантастична музика адже тема нашого уроку “Музика в мультиплікації”.
Твір, який розпочав наш урок написав Поль Дюка́ (фр. Paul Dukas; 1 октября 1865)— видатний французький композитор, музичний критик та педагог.
Народився у Парижі. З дитинства навчався грі на фортепіано, писати музику  почав з 14 років. Навчався в Паризькій консерваторії. Першими великими творами Дюка стали дві увертюри, написані в 1883 році.
Успіх здобув 1892 року, коли в Парижі. Найбільш відомі твори 1890-х років
 — Симфонія C-dur і скерцо «Учень чарівника», написане за мотивами однойменної балади Ґете. В обох роботах яскраво проявилося композиторська майстерність Дюка, його жива, оригінальна оркестровка і самобутній стиль.Незважаючи на успіх своїх творів, Дюка дуже критично ставився до них і знищував рукописи, через що багато з його робіт цього часу не збереглися.
Пройшли роки, але сюжет скерцо не втрачає своєї чарівності, мабуть найбільш відомий випадок  творчого дуету- це Дісней, який створив у 1940 році у своїй Фантазії ілюстрацію на музику Дюка.
Слухання: Уважно послухайте музичний твір.
Поль Дюка, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» -
 відео- виконання симфонічного оркестру
 Аналіз прослуханого твору.
 Сучасний кінематограф не можна уявити без музики, але що може означати знайоме з дитинства слово МУЛЬТИПЛІКАЦІЯ?
робота учнів зі словниками
Мультиплікація (анімація) — вид кіномистецтва, твір якого виготовляється шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих або об’ємних об’єктів.
            Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами ВолтаДіснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30-х рр. минулого століття з кумедного персонажа — мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з’явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус — найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані».Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня» тощо.
           Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Йоганна Себастьяна Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Франца Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними ланками між епізодами слугують Кадр з мультфільму «Паравозик Віллі» Волт Дісней зі своїми персонажами невеликі кіновставки за участю Філадельфійського оркестру.
            «Фантазію» вважають справжнім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стереофонічний звук (fantasound), а видатні класичні твори стали музикою телеекрану.

            У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фантазія-2000», у якому було застосовано сучасні комп’ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».
Перегляд відеоматеріалу:
Поль Дюк, Симфонічне скерцо «Учень чарівника» (за баладою Гете)
з мультфільму «Фантазія»
-                   Передайте власні враження від музики.
-                   Як поєднані музичні та візуальні образи?
-                   Визначте, які інтонації переважають у творі — пісенні, танцювальні чи маршові?
            Пригадайте музику балету «Весна священна» Ігоря Стравинського, яку слухали у першому семестрі.
Мультиплікатори «Фантазії» запропонували своє бачення музики
         І. Стравинського — картини зародження життя на Землі, від амеби до першого земноводного, панування і загибель динозаврів.  Порівняйте свої враження від прослуханої музики з інтерпретацією художників-аніматорів.
Перегляд відеоматеріалу:
Фрагменти мультфільму «Фантазія» (1940 р. і 1999 р.)
Ігор Стравинський, «Весна священа» з мультфільма «Фантазія2000»
Аналіз твору за планом:
·                  Розкажіть про своє враження від твору.
·                  Назвіть характерні особливості звучання музики. Мультиплікаційного ряду.
·                  Чи сподобалися ці твори, чим саме?
·                  Які грані творчості підсилили дует музики і мультиплікації? (яскравість портретних характеристик образів, неповторна ритмічна раскрепощенність, фантазія тощо)
            Захопившись ідеєю змішати класичну музику з анімацією, композитор Леопольд Стоковський вирішив утілити в життя сміливий задум — створити серію анімованих інтерпретацій музичних тем.
Допоміг йому в цьому музичний критик Дімс Тейлор, який також зіграв роль церемоніймейстера на початку фільму і між його частинами.
Робоча назва анімаційного проекту — «Мультфільм-концерт», однак Стоковський називав його «фантазією», яка невдовзі й стала офіційною назвою.
Перегляд відеоматеріалу:
фрагмент з м/ф «Фантазія»: Токата і фугаре мінор Й.-С. Баха
-                   Порівняйте з іншими інтерпретаціями цього твору, які ви слухали на уроках
-                   Уявіть себе мультиплікаторами, усно підберіть візуальний ряд до одного з класичних творів, який найбільше запам’ятався.
 Вокально-хорова робота:„Мультики"Сл. Н. Кулик, муз. А. Мігай
Виконання пісні:Караоке„Мультики" Сл. Н. Кулик, муз. А. Мігай
-                   Розпівування.
-                   Звукова гімнастикамасаж щитоподібна залоза, який можна виконувати у такому порядку:
Сядьте зручно. Розслабтеся, заспокойтеся. Рівно, протяжно, на одній висоті вимовляйте звук [а].
Вимова звука [и] (активізує роботу мозку, нормалізує функцію нирок).
Промовляння звука [о] (нормалізує стан середньої частини грудної клітки).
Чергування звуків [о], [и]  (масажує серце).
-                   Дихальна гімнастика:
Вправа 1: «Вдих аромату квітки»
Вправа 2: «Надуваємо, здуваємо кульки»
Вправа 3: «Подули на кульбабу»
Підбиття підсумків уроку. Рефлексія (Методичний прийом «Підіб’ємо підсумки»):
промовляння учнів за такою схемою:
На уроці я дізнався…
-                   зрозумів…
-                   навчився…
Я не вмів, а тепер вмію…
Я змінив своє ставлення до …
На наступному уроці я хочу…
Домашнє завдання: (розподіл учнів на три групи)
І група – історики:
-                   зібрати відомості про історію створення мультфільму “Як козаки…”;
-                   зібрати факти про особливості мульт-стрічки;
-                   підготувати короткі відомості про автора-режисера мульт-стрічки.
ІІ група- дослідники:
-                   дослідити особливості м/ф “Як козаки…”;
-                   дізнатися про авторів музики мультфільму.
-                   Зібрати короткі відомості про м/ф “пригоди Капітана Врунгеля”, “Лікар Айболіт”.
ІІІ група- мистецтвознавці:
-                   дізнатися про значення й особливості музики м/ф “Як козаки…”




Немає коментарів:

Дописати коментар