понеділок, 20 квітня 2020 р.

29 урок Тема : Мандрівка рідним краєм.


Урок №29
Тема : Мандрівка рідним краєм. Музичний віночок
Мета уроку: познайомити учнів з визначенням музичний віночок; продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями та властивостями музичної мови; розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.


Основні поняття: музичний віночок

 
  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
       Про подорожі можна говорити і писати нескінченно довго. Звичайно, краще один раз самому побачити, ніж сто разів почути, один раз самому вирушити в подорож, ніж слухати про неї від когось.
       Сьогодні ми з вами спробуємо помандрувати рідним краєм, не виходячи з класу. Отже, починаємо нашу подорож.

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Як називається місто, в якому ви живете?
В якій області воно розташоване?
Які музеї є в нашому місті?
На якій вулиці розташована наша школа?
Який громадський транспорт є в нашому місті?
Які символи українського народу ви знаєте?
       Так, це калина, верба, рушник. Усі символи пов’язані з природою. А саме зараз, навесні, природа розквітає і дарує нам багато квітів. Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони усюди – на клумбах, у кімнатах у вазонах, на вишитих рушниках.  Із них робили цілющі відвари, напої.
А що буде, коли сплести квітку до квітки?  Ну звичайно ж – віночок!  
      Кожна дівчина вміє плести віночок  із сонячних кульбабок, чорнобривців, ромашок, барвінку чи польових квітів. Для українців віночок – не просто прикраса, це оберіг.  Віночок є майже в кожній сільській хаті. Його вішають на стіни, на килими, або прикрашають ним стіл. Існує багато звичаїв, пов’язаних з віночком.
      Існує також звичай на весіллі одягати молодій весільний вінок, який вона потім зберігає усе життя.
      За допомогою віночка дівчата гадали, промовляючи такі слова:
Заплету віночок, заплету шовковий
На щастя, на долю, на чорнії брови.
Та й пущу віночок на биструю воду
На щастя на долю, на милого вроду.
     А ви сьогодні познайомитись і послухаєте музичний віночок. Пригадайте, що таке тембр? Ви знаєте, що кожний музичний інструмент має власний тембр. Створюючи мелодію пісні, він творить різнобарвну квіточку, в свою чергу, музичні квіточки переплітаються між собою, утворюючи чарівний музичний віночок.
  СЛУХАННЯ МУЗИКИ
i  «Віночок українських народних пісень у виконанні оркестра нородних інструментів
       Послухайте «Віночок українських народних пісень». У ньому оркестр народних інструментів виконує декілька українських народних пісень підряд. Кожна пісня яскрава і неповторна, як квіти у віночку. Спробуйте запам’ятати характер кожної мелодії, а потім розказати про кожну.



Проплескайте ритмічну вправу з квіточок, підручник (с.90)

ВОКАЛЬНО - ХОРОВА РОБОТА
  А.Олєйнікова, Л.Ратич, «Квітковий садочок»,підручник (с.90)
А які квіточки ростуть у нашому краї?
Пісня «Квітковий садочок» подарує вам гарний настрій та познайомить із багатьма квітами, які ростуть у нашій країні.
        

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з друкованим зошитом (урок 29)
Що потрібно взяти з собою, мандруючи рідним краєм? Поясніть свій вибір.
Позначте квіти, про які співається у пісні «Квітковий садочок».
Знайдіть українські народні інструменти.
Відгадайте загадку та розмалюйте відповідь.
 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
Поясніть значення виразу музичний віночок.
Що спільного між музичним та квітковим віночками?
Про які квіти співається у пісні «Квітковий садочок»?
Який характер пісні?
Розкажіть про свої улюблені квіти.


Немає коментарів:

Дописати коментар