понеділок, 11 травня 2020 р.

32 Урок Тема: Цирк і музика

Тема: Цирк і музика

Мета: формування ключових компетентностей: загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури; міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини; вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії; предметних компетентностей: знайомити учнів з історією виникнення циркового мистецтва, формувати уявлення про музичні інструменти, імітацію, значення голосу людини в розвитку музичного мистецтва.
Розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу. Розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики. Розвивати творчі здібності учнів, естетичний смак.
Виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання пісень різної тематики, виховувати інтерес та любов до музики як виду мистецтва. Через музику виховувати інтерес до інших видів мистецтва, зокрема циркового.

Переглянути уривок балету «Шехерезада». 

Мистецтво цирку – одне з найдавніших. Воно виникло з первісних ігрищ та обрядів, пов’язано з трудовою та військовою діяльністю людей. Кожен з нас ходив у цирк і безумовно музика в цирковій виставі є невід’ємною частиною.
Сьогодні ми з вами поговоримо про зв’язок музики та циркового мистецтва.
Цирк існував у Стародавньому Єгипті, давній Греції, Китаї, циркові номери включалися до виступів бродячих народних акторів – скоморохів.
Цирк – це вид сценічного мистецтва, розважальна вистава на манежі.
Якщо основою художніх образів  у літературі є слово, а вмузиці – звукова інтонація, то поршоосновою художньої мови цирку є трюк – складана для виконання та емоційно вражаюча дія-видовище. Дії-трюки в супроводі музики, хореографії, слова, художнього оформлення утворюють цирковий номер – зразок синтезу мистецтв.
Слухання Ісаак Дунаєвський Марш із кінофільму «Цирк».

Циркове свято завжди супроводжується музикою естрадно-духового оркестру або біг-бенду. Він розміщується не в оркестровій ямі , а на спеціальному балконі над входом на арену.
Прикладом блискучої циркової музики може бути легендарний марш з кінофільму «Цирк» Ісаака Дунаєвського. Фільм вийшов на екрани в 1936 р. й набув широкої популярності багато в чому і завдяки музиці. Марш швидко став своєрідним цирковим гімном.
Слухання.
Запитання до учнів:
-Чому, на вашу думку, в цирку повинна звучати весела музика?
Перегляд мультфільму «Ну, постривай!» із звучанням цього ж музичного твору.

 Слухання. Імре Кальман Оперета «Принцеса цирку» Арія Містера Ікса.(Геогр Отс)

Сюжет оперети будується на розвитку відносин головних героїв спектаклю – таємничого Містера Ікса, артиста цирку, який ніколи не знімає маски, та княгині Палінської.
Запитання до учнів:
-Охарактеризуйте образ містера Ікса за музикою арії – його музичного портрета.
-Що нове для себе ви сьогодні відкрили?
-Що сподобалось на цьому уроці вам найбільше?
-Що таке цирк?
-Що таке цирковий номер?
-Що таке біг-бенд?
-Що таке трюк?
-Хто написав марш до кінофільму «Цирк»?
-Хто написав оперету «Принцеса цирку?

 Домашнє завдання.

Переглянути фільм «Цирк» або «Принцеса цирку». Звернути увагу на музичне оформлення кінофільмів.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар