середа, 29 квітня 2020 р.

УРОК 31 Кульмінація в музичному творі


УРОК 31                                                                                        
Тема. Кульмінація в музичному творі.
Увертюра. Ісаак Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта» — слухання. Слова А. Житкевича, музика Л. Стельмащук «Заквітчали зорі обрій» — розучування (с. 105- і07).
Мета. Повторити основні поняття і терміни; поглибити знання вивчених тем; удосконалювати навички правильного дихання, співу, вміння відтворювати гами зі слуху, створювати правильний ритмічний рисунок вправ, відтворювати ритмічні вправи; виховувати любов до музики, її історії.

Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи, швидше в клас!
Біля парти станем чемно,
Хай мине час недаремно.

У стародавні часи люди думали, що наша планета Земля — це велика кругла тарілка, схожа на гігантський плоский щит, котрий тримається на трьох китах, які плавають в океані.
Саме про цих «трьох китів» ми сьогодні поговоримо, адже вони тісно пов’язані з музичним мистецтвом. Цей вислів у музиці умовний. Його вживають, коли говорять про три основні жанри музики, три основні типи музики.
Далі вчитель грає марш, учні повинні визначити характер, тип цієї музики, до якої галузі вона належить. Тобто, це — марш. Це перший кит.
Потім звучить полька, вальс, гопак. Що це звучало ? Танці. Танець — це другий кит.
І,           нарешті, звучить музичний уривок пісенної мелодії без супроводу. Пісня — це третій кит.
В музичному творі можуть бути поєднані різні типи музики (пісня, танець, марш). Пісня, танець, марш — є основою всіх жанрів (видів) вокальної та інструментальної музики.
Звісно, немає на землі, та й ніколи не було людини, яка б не заспівала за своє життя хоча б однієї пісні, не станцювала хоча б одного танцю, не брала участі хоча б раз у якійсь маршовій процесії. А пригадаймо нас, маленьких. Хіба ми ще задовго до школи не співали якихось простих пісеньок, не танцювали танців чи не крокували під музику маршу?
Отже, зробимо висновок: без «трьох китів» жодна людина — ні доросла, ні маленька — просто не зможе обійтися.
   Слухання музики.
Ісаак Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта».
1.           Загальні відомості про композитора.

Ісаак Осипович Дунаєвський народився ЗО січня 1900 року в Лохвиці (нині Полтавська обл.) у сім’ї заможного службов- ця-єврея Цалі Дунаєвського. Закінчив Харківську консерваторію (1919) по класу скрипки І. Ю. Ахрона; композицією займався в С. С. Богатирьова. Працював як композитор і диригент у харківських драматичних театрах. З 1924 року жив у Москві, де керував музичною частиною Театру сатири.
І.           Дунаєвський — один із творців радянської оперети, автор 12 творів у цьому жанрі. Не відкидаючи традицій нео- віденської оперети, композитор прокладав нові шляхи. Маестро увів у свої твори великі ансамблі, розгорнуті фінали, оркестрові епізоди.
Найяскравіше виявився талант Дунаєвського у музиці до фільмів «Веселі хлоп’ята» (1934), «Три товариші» (1935), «Воротар» (1936), «Цирк» (1936 Сталінська премія, 1941), «Діти капітана Гранта» (1936), «Волга-Волга» (1938 Сталінська премія, 1941),«Світлий шлях» (1940), «Весна» (1947), «Кубанські козаки» (1950; Сталінська премія, 1951). Композитор став чільним творцем радянської музичної кінокомедії, зробивши музику одним з головних компонентів драматургії фільму.
Стиль Дунаєвського склався на основі міської пісенної та інструментальної побутової музики, а також тісно пов’язаний з оперетою і джазом.
Помер композитор 25 липня 1955 року в Москві.

2. Обговорення прослухованого твору.
 Вивчення пісні.
Слова А. Житкевича, музика Л. Стельмащук «Заквітчали зорі обрій» — розучування.








































Немає коментарів:

Дописати коментар