середа, 29 квітня 2020 р.

Урок № 30 Тема уроку: Електронна музика


Урок № 30                                                                                       
Тема уроку: Електронна музика

Мета уроку: ознайомити дітей з електронною музикою ; надати доступні відомості про творчу діяльність людей, які створюють  електронну музику; допомогти зрозуміти особливості сучасних музичних явищ; навчити розрізняти та виконувати вокальні твори сучасних напрямів; навчити висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до творів сучасного музичного та екранного мистецтва; навчити створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;
Розвиваюча :через емоційний зміст музики  вплинути на емоції та почуття учнів; формувати творчі здібності учнів.
Виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до емоційних хвилювань, які виражені в музичних творах; добитися розуміння ролі виконавця і слухача в музичному мистецтві; виховувати любов до мистецтв, інтерес та повагу до творчості митців.
Музичний матеріал: К. Дебюссі, «Місячне світло» в електронній обр. Ісао Томіта; саундтрек до к/ф «Мамай» А. Загайкевич, «Жити, щоб веселіш» муз. А. Олєйнікової вірші Н. Іванової.

      Електронна музика не має меж, її звуки народжуються на всіх континентах. Чимало нових стилей і течій з'явилися на батьківщині надсучасних технологій в Японії. Легендою японської електронної музики вважають композитора й виконавця Ісао Томіта, який створює на синтезаторі електронні композиції для театру, кіно і телебачення. З цією метою він заснував електронну музичну студію, де він записує електронні аранжування класичної музики, зокрема «Танок сніжинок» Клода Дебюссі, «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського. Його інтерпретації знайомих мелодій вражають неперевершеним, абсолютно новим звучанням. В одному з інтерв'ю митець зазначив: «Раніше музикант міг оперувати тільки звуками існуючих інструментів. Однак композитор не міг створювати звуки сам. Але синтезатор пропонує нам таку саму палітру звуків, як і палітра фарб у художника. А звуки синтезатора неможливо уявити заздалегідь. 1 в цьому -море можливостей. Візьмемо для прикладу картини Сальвадора Далі. Іноді в них поєднуються реалістичні і фантастичні образи. Так само в електронній музиці».
      Исао Томіта ( 22 квітня 1932 Токіо ...) - Японський композитор, один із засновників анімаційної студії Group TAC] Автор музики до фільмів режисера Едзі Ямади «Сутінковий самурай», «Прихований клинок» , «Любов і честь».
      Закінчив відділення історії мистецтв Університету Кейо (1955), після чого повністю присвятив себе музиці. Першим значним професійним досягненням Томіта стало створення музики для делегації японських гімнасток на Олімпійських іграх 1956 року.
      Написав музику для аніме Сеня Ichiya Monogatari, Ніхон Tanjo, Dororo, Kimba Білий Лев, принцеса лицар, Синдбад НЕ Boken та ін.
      Синтезатор - електронний музичний інструмент, який синтезує звуки за допомогою генераторів звукових хвиль.
      Інструмент має кілька різновидів: цифрові, віртуальні, аналогові. Синтезатор у вигляді корпусу з клавіатурою називається клавішним синтезатором.
      Слухання.
      Клоддєбюссі, «Місячне світло» (для фортепіано з відеорядом картин Клода Моне та в електронній обробці Ісао Томіта).

        Які відчуття викликає електронна музика?
        Схарактеризуйте її особливості. Які засоби виразності переважають?
        Порівняйте фортепіанну і електронну версії музики К. Дебюссі: чим вони відрізняються?
        Доберіть репродукції пейзажів відомих художників, які відповідають характеру музики. Вигадайте їм назви. Живопис Клода Моне
      Серед українських музикантів, які створюють електронну музику поряд із академічними жанрами, вирізняється молодий композитор Алла Загайкевич. Вона успішно опанувала сучасні технології звукоутворення. У своїх оригінальних творах вона поєднує комп'ютерні засоби із звучанням традиційних інструментів. Засаундтрекдо кінофільму «Мамай» А. Загайкевич була нагороджена Національною премією ім. О. Довженка.
Пригадайте, що таке саундтрек.
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
      Різновид цифрових інструментів -домашній синтезатор -призначений для аматорського музикування і доступний навіть дитині. Залежно від кількості регістрів він імітує тембри багатьох інструментів, здатний варіювати різні оркестрові звучання, здатен автоматично виконувати інструментальний супровід до мелодії. На такому синтезаторі можна співати караоке. Натискуючи спеціальні кнопки підчас руху від нижніх клавіш до верхніх, музикант-виконавець може змінювати тембр, наприклад, від віолончелі до флейти, а також додавати за бажанням ритм ударних -барабанів чи литавр.
Вокально-хорова робота: «Жити, щоб веселіш» муз. А. Олєйнікової вірші Н. Іванової.

Домашнє завдання:
1.У вільний час ознайомтесь з музикою Алли Загайкевич. За можливості перегляньте фільм «Мамай« (реж. О. Санін, 2002 p.).
2.Самостійно віднайдіть електронні обробки класичної музики. Обміняйтеся записами з однокласниками. Поміркуйте, в оформленні яких музичних шкільних заходів їх можна застосувати.








Немає коментарів:

Дописати коментар