середа, 29 квітня 2020 р.

УРОК № 28 Тема: СИМФОНІЯ (продовження)


УРОК №   28                                                  
Тема: СИМФОНІЯ (продовження)     

Мета  уроку :
Навчальна: закріплювати розуміння учнями поняття симфонія; вчити обґрунтовувати власне розуміння специфіки змісту творів музичного мистецтва, використовувати набуті предметні компетенції у процесі творчої самореалізації; розширювати уявлення учнів про музичні жанри, про значення взаємодії різних видів мистецтва;
Розвивальна: розвивати вміння учнів висловлювати враження від  творів музичного мистецтва, аналізувати їх;
Виховна: прищеплювати учням естетичний смак, зацікавленість симфонічною музикою.
Музичний матеріал: симфонія № 3 «Героїчна» Л. ван Бетховена, «Добрий маг» О. Шпака.

Як ви вважаєте, що це таке — героїчний вчинок? Чи траплялися вам у житті герої або героїчні вчинки? Саме таку музику, яка змальовує, передає та викликає в нас відчуття героїзму, героїчні вчинки та настрої, ми й слухатимемо сьогодні на уроці.
— Кожен вид мистецтва відображає героїчні образи по-своєму. Образотворче мистецтво — живопис і скульптура — достовірно зображує зримі предмети чи явища. Література розкриває зміст певних понять та уявлень.
Музика відтворює звукову картину довколишнього світу, передає душевний стан людини. І жоден вид мистецтва не можна замінити іншим: вони лише доповнюють один одного, підсилюючи цим сприйняття тих чи інших героїчних образів.
Власне, тому й не може бути мистецтва головного чи другорядного.
Найгеніальнішим виразником героїчних образів у європейській музиці був, безумовно, Людвіґ ван Бетховен. Боротьба особистості чи цілих народів за свою гідність, волю, за перемогу справедливості — одна з найулюбленіших тем його творчості.
Симфонія № З Л. ван Бетховена, яку він назвав «Героїчною», відкрила собою нову еру симфонічної музики XIX століття. Ця симфонія була найулюбленішою для самого Бетховена — з-поміж створених ним дев'яти.
Слухання музики
Учитель. Послухайте симфонію № З Л. ван Бетховена і дайте відповідь на запитання, т Яким є образний зміст цієї музики?
Слухання симфонії № З Л. ван Бетховена

Симфонія вражає своїми масштабами, кількістю та різноманітністю тем, складністю мелодичних зв'язків та, головне, величчю втілених ідей. Твір приваблює слухача багатством думок і почуттів, могутніх поривань та вольових миттєвостей.
Сприйняття творів мистецтва
· Як ви вважаєте, чи може бути скульптура співзвучною музиці  «Героїчної симфонії»?
Учитель. Розгляньте зображення скульптури Й. Пінзеля «Святий Юрій на здибленому коні вражає дракона».
Йоганн Ґеорґій Пінзель (1707—1761) — геніальний скульптор XVIII століття, який творив на Галичині, що належала у той час Австрії. Його творчість є вершиною львівської скульптури. Твори Йоганна Пінзеля вражають образною глибиною та віртуозною майстерністю обробки деревини й каменю, сміливістю та складністю композиції, а також динамічною пристрастю образів. Усе своє творче життя скульптор співпрацював із видатним архітектором Бернардом Меретином.
Монументальний твір Йоганна Пінзеля «Святий Юрій на здибленому коні вражає дракона» увінчує аттик (найвищу передню частину фасаду) собору Св. Юра у Львові. Це — велично-тріумфальний, піднесено-героїчний образ воїна, який перемагає зло. Скульптура талановито пов'язана за своїм духовним змістом із архітектурою та природою Львова.
· Що спільного в образному змісті симфонії № З Л. ван Бетховена та скульптурної композиції Й. Пінзеля?
Розв'язання кросворда
Учитель. Якщо ви розгадаєте кросворд-плутанку, то дізнаєтесь дуже цікавий факт із історії створення «Героїчної симфонії».
Вокально-хорова робота Розспівування
Повторення пісні «Добрий маг» О. Шпака

 Сьогодні ми переконалися в тому, що жоден вид мистецтва не можна замінити іншим: вони лише доповнюють одне одного. Тому й не може бути мистецтва головного чи другорядного: прослуханий фрагмент симфонії Л. ван Бетховена № 3 «Героїчна» звеличує людину за допомогою музичних засобів — людину, яка відвойовує право на свободу, рівність, любов і щастя; скульптурний твір Й. Пінзеля «Святий Юрій на здибленому коні вражає дракона» — це велично-тріумфальний, піднесено-героїчний застиглий у камені образ воїна, який перемагає зло.
Бліцопитування
· Завдяки яким засобам виразності ми сьогодні змогли відчути героїчні образи в музиці? 
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти кросворд, де ключовим словом було б «симфонія».








Немає коментарів:

Дописати коментар