понеділок, 16 березня 2020 р.

25 урок Тема : Весна крокує по землі


Урок №25
Тема :  Весна крокує по землі

Мета уроку: закріпити знання про календарно-обрядові пісні, про веснянки; продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями та властивостями музичної мови; розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.
Основні поняття: календарно-обрядові свята, веснянки
  
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
       Після суворої зими з холодними вітрами, завірюхами, ожеледицею щедра та тепла весна крокує по землі, несучи лагідне проміння сонечка, надію на багатий урожай.
Лине пісня голосна  -
Наближається весна.
Ясне сонечко світи,
Сонну землю розбуди.

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
       За давніх часів люди вірили , якщо дружно покличуть весну, то вона й настане швидше. Для цього виконували пісні , у яких зверталися саме до весни, сонечка та матері-природи. Такі пісні називають веснянками.
       З давніх-давен не було такого села, де б не зустрічали прихід весни. Як тільки танув сніг і сріблястими струмками збігали води, дітлахи звертались до своїх неньок:
Благослови, мати,весну закликати!
Весну закликати, зиму проводжати!
Зимочка в возочку, літечко в човничку.
       Веснянки – це календарно-обрядові пісні весняного циклу. За допомогою веснянок люди передавали свою енергію природі, щоб усе живе навколо прокинулося і знову ожило.
       Веснянки співаються майже завжди одночасно з танцями та іграми, які мають «закликати» весну та добрий урожай. Назв у веснянок є багато: гаївка, ягівка, гаілка, гагілка, ягілка, магілка, галанівка та інші. 

 СЛУХАННЯ МУЗИКИ
i  Українські народні пісні «Вийди,вийди, сонечко»,  «Подоляночка»
       Прослухайте та пригадайте веснянки  «Вийди, вийди, сонечко» та «Подоляночка».
       Заспівайте їх із танцювальними рухами, акомпануючи собі на шумових інструментах.

 ВОКАЛЬНО - ХОРОВА РОБОТА
Марійка Бурмака, «Писанка», підручник (с.77), поспівка «Весняночко-паняночко»
Вивчіть поспівку «Весняночко-паняночко» та заспівайте її у формі діалогу.
Виконайте в характері пісню «Писанка». 
Складіть ритмічну схему під віршовані рядки і проплескайте її з друзями.
Диво дивне, дивина —
Де поділася весна?
Ми гуртом її шукали
І до сонечка гукали:
 ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Запам’ятайте що таке календарно-обрядові пісні, веснянки.
Пригадайте і напишіть як називаються  пісні, якими закликають весну.
Який характер веснянок? Позначте та поясніть свою думку.
Складіть ритмічну схему поспівки.
Що зайве на малюнках? Поясніть чому?
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
Вербальне схвалення відповідей учнів.
Запитання учням:
Які пісні називають веснянками?
Про що в них співається?
Який характер цих пісень?
Як ще називають веснянки, чому?
Які пісні ще належать до календарно-обрядових?



Немає коментарів:

Дописати коментар